onsdag 13 januari 2010

På villovägar

Till Salu-skyltar som visar vägen till husen vi har till salu brukar uppskattas. Tyvärr får dessa skyltar ofta eget liv och försvinner, vänds åt fel håll, sitter på helt fel ställen m.m.

Bland annat gick det i höstas åt 4-5 st skyltar i samma korsning. Någon smart person tyckte att de satt bättre någon annanstans.

Jag har också, mitt ute i skogen, sett en Fastighetsbyrå-skylt nerstucken i en myrstack. Just den bostadsformen skulle väl vara den vi inte förmedlar, ännu i alla fall.

Roligast var i helgen när jag var ute på promenad och såg en stor, orange och fin Till Salu-skylt utanför ingången till Östhammars kommunhus. Hade mina kollegor undanhållit ett så spännande försäljningsobjekt för mig? Mer troligt är att busungarna varit i farten igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar