fredag 15 januari 2010

Dags för visningar

Visningslördag imorgon. Fyra bostäder ska visas. I stort sett hela min dag idag har gått åt till att planera mina kontrakt på måndag och just dessa visningar imorgon. Det är mer än vad man tror. Varje visningsmapp bör innehålla: Objektsbeskrivning, årsredovisning vid BR, besiktningsprotokoll om det finns, energideklaration, info om vad besiktning o energideklaration innebär, boendekostnadskalkyl, info om lånelöfte, frågelista, info om Allt Hemma, tomtkarta, planritningar, brandskyddsprotokoll, info om vad som händer efter visningen.. Ja listan kan göras lång.

2 st bokade visningar och 2 allmänna. Både fritidshus, BR och villor. Detta är det bästa med mitt jobb. Vara ute och träffa människor!

Vid de bokade visningarna har jag visat bostäderna förr och har alltså lärt mig det mesta i huvudet av vad det brukar frågas om. Men inför den första allmänna visningen är det alltid lite spännande. Försöker nu innan jag somnar att förbereda mig så gott jag kan med att läsa på inför de "nya" visningarna.

Har ikväll packat bilen full med visningsskyltar, skoskyddspåsarna och så måste såklart visningskitet följa med bestående av tumstock, måttband, miniräknare, ficklampa, pennor m.m.

Efter visningarna imorgon ska jag träffa min allra bästa vän för ett restaurangbesök och bio. Jag hoppas då kunna njuta av att jag hittat lite nya bostadsägare under dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar