onsdag 13 januari 2010

Många skriftliga offerter!

Jag gillar att "ta in" hus där det krävs lite extra av mig...
Det gör det naturligtvis alltid men ibland är det lite mer unikt.
Ett hus ända nere vid havet, fruktodling och ett supervackert hus. Allmänna Arvsfonden har haft lyckan att ärva detta hus som nu skall säljas, förhoppningsvis genom oss om jag gör ett bra förarbete. Det skall jag göra idag. En skriftlig offert där det skall framgå utpris, provision, arbetsmetoder och varför vi skall väljas framför någon annan. Enkelt för mig men det skall kommuniceras så att en säljare förstår varför utan att använda ord som måste upplevas för att de skall kunna förstås.
Engagemang! Trygghet. Affärsmässighet. Kan alltså inte användas, måste upplevas!

Sen den stora nyheten! Ny VD, Lars-Erik Nykvist! Kommer bli superbra! Han är en genomärlig, trevlig och lyssnande människa. Önskar honom lycka till! Per Jolner, vår avgående VD har gjort ett fantastiskt arbete men har mer en entreprenörstil så det var nog dags för honom att vandra vidare till nya outforskade korridorer. Per kommer vända upp&ner på Swedbank....
En portion tålamod och en sked politiskt korrekthet kan väl Per få med sig på vägen!? Eller hur Per. Det du alltid har sagt till mig!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar