måndag 21 december 2009

Årskrönika 2009

Snart går vi in i ett nytt decenium. Tänk att för 10 år sedan så satt vi och förutspådde vår planets undergång när alla datorer skulle krascha när vi gick in i 2000-talet... Det blev inte så.

För ett år sedan förutspådde vi stora prisras på bostadsmarknaden 2009. Det blev inte så heller.

Hur var då 2009? Jo, 2009 var året då:
  • Husen skulle börja energideklareras vid försäljning.
  • Fritidshusmarknaden har nått nya höjder i Tierps kommun. Vilka ställen jag har sålt i år...
  • Jag opererade min hand och jobbade ett tag som enarmad mäklare. Vissa utvalda kunder fick se prov på min handstil med vänstern som kan liknas vid en 5-årings.
  • Vi började jobba tillsammans med Östhammar och har fått två fantastiska nya kollegor.
  • Vi började proffsfotografera bostäderna.
  • Vi fick en ny hemsida som var ett ordentligt lyft jämfört med den förra. Moderniteter som bud publicerade direkt på objektet och foto på ansvarig mäklare kom till.
Året har också bjudit på fantastiska kundmöten där jag varit delaktig i alla tänkbara situationer. Tunga bitar som dödsfall, skilsmässor, sjukdomar och ekonomiska problem är en lika stor del av vår vardag som den fantastiska lyckan över att utöka familjen, flytta ihop med sin kärlek, få ett nytt jobb och flytta hemifrån. Någonstans där mitt i allt finns jag.
Jag är tacksam över mitt jobb varje dag och ser till att ta lärdom av allt för att utvecklas. Nu är det dags för lite julledighet och sedan tar vi nya tag 2010!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar