måndag 20 oktober 2014

Ny i mäklarvardagen

Premiär för mig här på mäklarvardag och jag vill framöver dela vad som sker på bostadsmarknaden i Roslagens Östhammar, hur det är att arbeta i en mindre stad och även hur det är att vara helt ny i mäklarvardagen då jag nu precis varit registrerad fastighetsmäklare i tre månader. Jag kan tänka mig att själva yrket inte skiljer sig särskilt mot hur det ser ut på andra kontor, det jobbas hårt, det träffas massor av människor, det dricks en del kaffe och vi får en hel hög nöjda kunder för att nämna några saker som mäklare hos Fastighetsbyrån.

Det finns lika många sätt att arbeta på för ett kontor och som enskild mäklare som det finns antal kontor och mäklare. Det fina är att det verkar vara så man skall få allt att fungera för sig själv. Tillämpa alla kunskaper och redskap på bästa möjliga sätt som gör att man tillslut lyckas som bäst. Det går troligen inte att kopiera någon annan mäklare rakt av och tro att nu kommer jag lyckas, för det gick för honom eller henne, i alla fall inte på lång sikt. Att se och ta efter de bästa och sedan forma det utefter sig själv är nog konsten, där utöver ett jäkla driv, mål och hårt arbete. Det känns som om jag hittat helt rätt yrke för mig, jag känner mig trygg i företaget och jag trivs som fisken i vattnet på kontoret och bostadsmarknaden i mitt område.   

Dagarna har en tendens ibland att bli mycket långa på kontoret, inte minst när man är ny. Det är mörkt när man kommer och igen när man går. Det är tur att jag har ett bland de bästa yrken som lyser upp och är så roligt att det kompenserar allt mörker och speciellt nu när hösten kommer med sin mörka, men väl så mysiga, årstid.



Fika och det i stil med vår snygga profil



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar