söndag 2 december 2012

En början och ett slut

December och den första advent. Utanför visar termometern på många minus och på facebook duggar uppdateringarna tätt om glöggmys, pulkapremiärer och snöyra.

Jag har precis räknat fram hur många IF (intagsförsök) på årsbasis och per vecka jag ska göra under 2013. Räknat på snittprovision, snittarvode, vad jag ska tjäna per affär, funderat på hur jag ska nå min budget och klurat på mina styrkor, mina utvecklingsmöjliggheter och efter många om och men till sist satt punkt på min personliga affärplan och skickat in den till chefen. Lite helgjobb med andra ord.

December är inte bara årets sista månad utan också min sista föräldralediga månad. "Mäklarbebisen" som både har åkt skytteltrafik fram och tillbaka till Malmö högskola och praktiskt taget fått paragrafer från Jordabalken och FML (fastighetsmäklarlagen) samt exempel på god och mindre god fastighetsmäklarsed med bröstmjölken har hunnit bli hela 9 månader och det är snart dags att lämna över hemmastafettpinnen till sambon istället. Med det nya året stundar nya tider i flera bemärkelser!

Trevlig första advent på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar