måndag 23 juli 2012

Svar på frågor..

Här kommer svar på de första frågorna!

*Vad har du för arbetsuppgifter under praktiken? Har du koll på mycket inom mäklarbranschen från utbildningen eller är det mycket du stöter på nu som du är helt nytt för dig?

Svar: Jag har gjort allt, allt, allt på min praktik. Första veckan hade assistenten semester och då gjorde jag hennes uppgifter. Efter det har jag varit med på det som mäklarna gör. Intag, tillträden, haft egna visningar, gjort beskrivningar mm. Jag tycker jag har fått en jättebra praktik och haft chans att få vara med mäklarna ute mycket.
Jag tycker inte att man får en särskilt bra inblick i mäklarbranschen genom utbildningen. Det är tur att praktiken är obligatorisk för det är då man lär sig att bemöta kunder och diverse situationer.

*Hur många arbetstimmar/vecka räknar du med att jobba när du är färdigutbildad? Vilka arbetstider? Har din uppfattning förändrats sen innan du började plugga?

Svar: Svårt att säga hur många timmar jag räknar med per vecka. Men många =) Jag har inga problem att jobba många timmar om jag känner att det ger mig något tillbaka! Jag tror dock inte att man hamnar under 50-60 timmar/vecka någon gång. Min uppfattning om yrket är ungefär densamma som den var innan jag började plugga. Periodvis är det tuffare tider, medans det flyter på lättare i andra perioder. Det gäller nog att man kan handskas med det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar