onsdag 9 juni 2010

Mentorsskap

När jag började jobba på Fastighetsbyrån fick jag en mentor. Den första månaden gick jag bredvid min mentor och fick en grundlig genomgång i alla de moment som ingår i en mäklares vardag, allt ifrån kundbesök, visning, uppföljning, budgivning och kontraktskrivning. Det var en hektiskt period, ibland skrevs det kontrakt kl 22.00 på kvällen men också mycket lärorik. Efter den första månaden började jag "slussas ut" för att gå på egna kundbesök men med min mentor nära till hands. Introduktionen och mentorsskapet har gett mig en väldigt bra grund att stå på. Idag sitter jag och min "före detta" mentor bredvid varandra och vi sammarbetar istället för att han undervisar, ibland känns det som om att rollerna är ombytta!
Nu har han fått ett nytt "mentorsbarn" att introducera i sommar. Det är roligt att se hela processen från andra sidan och samtidigt känna hur mycket man själv har utvecklats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar