fredag 12 februari 2010

Ytterst ansvarig för det mesta: Det är jag det.

Igår beklagade en spekulant sig för mig på våra otroligt dåliga vägbeskrivningar på nätet. Jag försökte samla mig. Men nej, jag tycker ju att jag är ganska noggrann när jag beskriver vägen till mina till salu-hus (då det behövs). Vad kunde han mena?

Det visade sig att han inte alls tyckte om siten som vi samarbetar med som levererar vägbeskrivningen baserat på vart man åker ifrån. Nyttigt att höra och man får ta till sig alla synpunkter som finns.

Det läskiga med alla nya samarbetspartners är ju att alla måste leverera samma goda service som jag vill att min mäklartjänst ska stå för. Vem klandrar kunden annars? Jo mig såklart, som rekommenderat en städfirma som slarvat eller en snickare som inte gjort vad han lovat.

Men, när dessa samarbeten fungerar kan vi ju leverera en helheltstjänst som är oslagbar, vilket uppskattas av kunderna som vill ha våra rekommendationer.

Nu ska jag åka och visa ett iskallt hus. Konstigt hur det kan kännas kallare inne än ute, men så är det. Sen hinner jag tillbaka lagom till lunchen är slut och min kontorstid börjar. Fredageftermiddagar är jag inne så kollegorna kan vara ute på jobb. Rätt skönt då man oftast har en del visningar till helgen att förbereda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar