tisdag 23 februari 2010

Inrökta hus

Det finns få sätt att sänka värdet på sin bostad så snabbt som att röka inomhus. Tyvärr sätter många års rökning sina spår på det mesta i bostaden. Det är besvärligt att få bort röklukt, en del går att måla över med en speciell "spärrfärg" så att lukten försvinner (delvis), men en del kanske måste bytas ut helt. Jag har själv renoverat en inrökt bostad så jag vet vad jag talar om.

En del spekulanter vänder i dörren när de känner lukten, det är inte ens värt att titta tycker de.

Så har du inte kommit på nog med skäl att sluta röka än, här får du ett till!

3 kommentarer:

  1. Mycket bra inlägg!! Är så svårt för folk att förstå att deras rökning faktiskt stinker, är helt otroligt att de själva inte ens känner det... Försöker förklara för de i min närhet hur mycket det förstör men det verkar omöjligt gå in...

    SvaraRadera
  2. Ett jättebra inlägg! En del verkar tro att det räcker att sitta under köksfläkten, men det luktar ändå mycket illa. Förstår mig inte på de säljare som inte ens kan välja bort cigaretten före visning

    SvaraRadera
  3. Självklart måste det finnas en respekt för hur människor väljer att leva sina liv. Men ofta går vårt första besök ut på att berätta hur vi ska kunna presentera bostaden på bästa sätt. Säljarna vill ju ha mina tips och råd. Och då är att städa inför visningen lika viktigt som att sluta röka inomhus.

    SvaraRadera