fredag 2 januari 2015

Skifte

Rivstart är ordet för året och dagen!

Månadsskiftet brukar allt som oftast innebära tillträden, dvs den dagen då säljare och köpare träffas en sista gång för att överlämna nycklarna och betala resterande köpeskilling. 

Tillträde kan man ha precis vilken dag som helst i månaden och man väljer med fördel en annan dag än just den första vardagen i varje månad då det gärna blir en del väntetid hos banken om det finns lån som ska lösas etc. Men det faller sig ofta så att tillträdet ändå infaller runt månadsskiftet.

Idag hade jag inte mindre än tre tillträden som gick slag i slag och vips var hela förmiddagen borta. Med lite sedvanliga förseningar och annat så innebar det att jag plötsligt inte hade tid för lunch utan var tvungen att sätta mig i lilla mäklarbilen för att åka till ett intag som var inbokat sen länge. 

En hungrig mäklare är dock inte en bra mäklare så i bilen avnjöts årets första glsmorösa mäklarlunch! Inte en helt ovanlig sådan heller när tiden oftast är knapp och nödprovianten i handskfacket får duga.

Nåväl "ohungrig" blev jag och kundmötet, trots att det avhandlades på knackig engelska med både svenska och tyska inslag gick så pass bra att det resulterade i årets första påskrivna uppdragsavtal! 

1 kommentar:

  1. Vad glad jag blir när du bloggar igen!

    Kvalité på texterna, relevant innehåll och bra foton. Du är fantastisk!

    Stort lycka till med året!

    SvaraRadera