måndag 17 november 2014

Vilken fantastisk dag

Till en början en dag utan några helt bestämda möten eller besök, såklart några "att göra" saker som det i detta yrke nästan alltid finns gott om. Nu när dagen går mot sitt slut har ett uppdragsavtal undertecknats, ett köpekontrakt skrivits under, en visning har hållits i, härlig budgivning och mindre roligt ett återgångsavtal upprättats på grund av besiktningsvillkoret. Flera stora bitar ur vad en fastighetsmäklare arbetar med hanns med under en och samma dag. Därutöver alla övriga affärer som vill ha sin lilla tid nästan varje dag.

En intensiv dag men tack vare så mycket positivt från många kunder blir det sällan för mycket och jobbigt trots att det är mycket nytt och ännu mer att hålla koll på.

Det absolut bästa med dagen var köpekontraktet som skrev idag! När jag åkte ut till villan i Östhammar första gången var det mitt fjärde intagsförsök som registrerad fastighetsmäklare. Mycket väl förberedd, det viktigaste bitarna för just detta intag hade övats in och såklart var jag supernervös. Efter besöket skulle jag jämföras med andra mäklare och de skulle tänka över det hela. Vi hördes av igen efter avtalad tid och det hade bestämt sig för att jag skulle få äran att sälja villan, utan jämförelse med andra mäklare.

Villan utannonserades till en början som kommande försäljning medan säljaren letade ny bostad, efter en tid hade en ny bostad köpts och vi tryckte på knappen för att annonsera villan till salu. Ett tio tal personer hade anmält intresse innan och två öppna visningar samt någon privatvisning hölls förra veckan och en vild budgivning startade. Idag skrevs köpekontraktet under och det är den absolut bästa kontraktskrivning jag har hållit i med så otroligt glada och nöjda parter! Vilken fantastisk bra och lärorik dag att få redan nu i början av min karriär som fastighetsmäklare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar