onsdag 12 november 2014

Studentvardag!

Jag går tredje och sista året på Högskolan i Gävle och till våren har jag en fastighetsmäklarutbildning och en kandidatexamen i företagsekonomi. Jag har även fått äran att vara Fastighetsbyråns studentambassadör under min utbildning.

Tiden går så fantastiskt fort. När jag sökte in till utbildningen så tänkte jag ”tänk den dagen när jag är klar” som om det skulle ske i ett annat liv och att jag skulle vara en aning förändrad som person. Nu är jag snart där (dock samma person men lite mer kunskap i ryggen), det är ”bara” en B och C-uppsats som ska kokas ihop. Det känns som att någon sitter och gör trumvirvel just nu och jag bara laddar till juni då det är dags att fyra av startskottet och kasta sig ut i arbetslivet, fy sjutton vad jag längtar!

Jag gillar livet som student. Man kan ta med plugget och välja den miljö som känns bäst just nu att vara på, man kan ta en ”power-nap” när som helst under dagen och framförallt: man kan agendan för nyhetsmorgon utantill. Skämt å sido, att vara student är ofta väldigt skönt och många säger att man ska se till att njuta under denna tid. Jag njuter, dock ser jag fram emot att ha en aktiv vardag på ett jobb som är fylld med både rutiner och nya händelser. Det känns också grymt att snart få använda det jag lärt mig här på högskolan och på praktiken i arbetslivet. 

Som studentambassadör har jag haft fördelen att träffat många nya människor och personer inom branschen som jag lärt mig mycket av och dessutom så har jag fått tagit del av två fantastiskt roliga ambassadörsträffar. Jag vill därför rikta ett stort tack till Fastighetsbyrån och framförallt Linda, Ulf och Terese som alltid gör sitt yttersta för att vi studenter ska hamna på rätt plats i arbetslivet.

Tiden framöver kommer jag insupa all kunskap som kan kramas ur denna utbildning och framförallt, jag ska se till att njuta! 

Helga Winkler - Studentambassadör för Fastighetsbyrån och Mäklarstudent på Gävle Högskola

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar