onsdag 3 juli 2013

Klädkod

Det här med kläder är ju lite av ett kapitel för sig i mäklarbranschen och nog finns det många som har en väldigt stereotyp bild av hur en mäklare klär sig.

Kostym, skjorta och slips, eller hur?!

Där ute i verkligheten så finns det nog lite av det mesta. Jag vet vissa kontor som har strikt klädkod där det är endast mörk kostym som gäller medan det på andra kontor är helt okej med jeans och t-shirt eller där det faktiskt finns krav på minst 10 cm höga klackar. Träffade min fd studiekamrat som kom in på kontoret häromdagen och då kom vi bla in på detta med kläder och för honom var det en självklarhet med slips varje dag.

Själv så gillar jag att ha kavaj när jag jobbar. Jag har sällan jeans men oftare klänning. Undviker för urringat eller för kortkort vilket inte passar sig och gör både mig och även kunden obekväm. Skor varierar men sådana som är lätta att hoppa i och ur underlättar. Har alltid ett par platta skor i bilen liksom ett par stövlar utfall att man hamnar på ett intag där klackarna för dagen kanske visar sig vara malplacerade som bara den. 

Imorse föll valet på en sommarklänning vilket fungerade utmärkt hela dagen fram tills dess då det var dags för visning och regnet kom. Nåväl, ingen tid att byta om utan det var bara att hoppa i de blommiga gummistövlarna och dra på sig den prickiga regnkappan utanpå den, ovanligt mycket mönstrade, klänningen för att vara mig. Nåååågot mismatchat men det fick fungera ;-) 

Snajsig kombo, eller hur?!? :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar