fredag 19 juli 2013

Gästblogg - praktikavslut

Hej!

Tiden går alldeles för fort här på Fastighetsbyrån Lysekil, idag är det min sista dag på praktiken för denna sommar. Har var varit så kul att få vara med alla fastighetsmäklare på kontoret. Har fått varit med på allt och fått gjort väldigt mycket på egen hand vilket gjort att jag lärt mig otroligt mycket.

Jag har varit med från början till slut i ett par affärer från intagsförsök till kontraktsskrivning och allt där emellan. Ibland har det gått superfort och ibland har det uppstått komplikationer som gjort att processen gått lite långsammare. Varje affär är verkligen inte den andra lik och man lär sig verkligen något helt nytt på varje affär.

Detta yrke känns helt rätt för mig och jag känner att jag valt rätt utbildning, skönt!  Jag kommer säkerligen att göra mer praktik än tio veckor då jag tycker att det är alldeles för lite med tio veckors praktik för att sedan vara säker i yrket och stå på helt egna ben, det är inte direkt lite att tänka på och ha kunskap om. 


Idag ska jag avsluta min praktik på absolut bästa sätt, jag ska nämligen åka till Lilla Kornö och vara med på en visning för ett par familjer. Intresset på Lilla Kornö har varit mycket stort och idag är det tredje visningen som ska hållas. Lysekil visar sig från sin absolut bästa sida idag så att åka ut på sjön och vidare till en supermysig liten ö tar inte direkt emot!


 
Ha nu en trevlig sommar alla så ses vi nästa år!

Vacker avslutningsbukett från "kollegorna"
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar