onsdag 17 juli 2013

Gästblogg - mer praktik

Hallo! Josefine här igen.

Tiden rullar på för fullt och jag är redan inne på min sista praktikvecka för denna sommar! Jag trivs riktigt bra här så jag ser redan fram emot nästa sommar. Kollegorna kommer inte bli av med mig för jag kommer självklart komma och hälsa på dem och jag hoppas kunna hoppa in och hjälpa till under hösten om det behövs. 

Igår fick jag hålla i ett tillträde, under tyst övervakning av Åsa, och måste säga att det gick bra men det är bra mycket mer att tänka på än vad jag först trodde och en herrans massa papper att hålla reda på.

 
I fredags var jag med på ett intag och igår morse fick jag presentera objektet på morgonmötet för att diskutera ett bra värde på objektet. Ett mycket charmigt gammalt hus som byggdes år 1890. Ägarna har gjort spännande renoveringar och sparat mycket av det gamla i huset men samtidigt gett det ett modernt intryck. I huset fanns hela fyra stycken gamla kakelugnar varav två fungerar. Huset har även möjlighet att hyra ut källaren samt ett litet hus på trädgården som inte alls är dumt att utnyttja på sommarhalvåret här i Lysekil.
 
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar