fredag 8 juni 2012

Ljud-blogg?

Jag önskar att jag haft en ljudfunktion på bloggen, så jag hade kunnat dela med mig av all den glädje som just nu utspelar sig utanför mitt kontorsfönster.

Idag är det student och det är svårt att missa! På Allégatan, som är vår paradgata, glider lastbilarna fram med två meters mellanrum - proppfulla med studenter på flaken. Alla studenter har visselpipor, trumpeter (låter det som) och musiken skrålar olika från varje bil... Jag hör nästan inte vad jag tänker och då sitter jag inomhus....

Låter jag gammal och bitter nu, så är det inte meningen. Jag gläds med dessa ungdomar och minns med belåtenhet tillbaka på min egen student för "några" år sedan.... Dessutom är det jätteroligt när det händer lite i stan. Nu är här värsta karnevalyran!

Ni som nu läser på högskolan har kanske studenten i färskt minne, en del har det inte, men här andas framtidstro och framförallt glädje!


Grattis alla studenter där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar