måndag 11 oktober 2010

Veckans to-do!

Måndag: Heldagskurs i Stockholm (Arlanda). Alla kollegor var iväg och efter en hel dags lyssnande är vi förhoppningsvis fullmatade med tips som förbättrar vår tjänst och förenklar vår vardag. Intensivt men bra!
Tisdag: Morgonmöte med annonsplanering. Budgetuppföljning. Till Uppsala för avslut på en fastighetsaffär. Blev bäst för parterna med tillträdet där pga deras jobb så då får jag vara flexibel och åka.
Onsdag: Kontorsdag fram till 15.30. Då ska jag hinna med att skicka annonser och förbereda visningar bl a. Sedan kvällsvisning.
Torsdag: Lunch med banken. Kvällsvisning av hus i Östhammar.
Fredag: Värdering av en BR. Kvällsvisning av en annan BR.
Lördag: Visning av två olika bostäder. En villa i Östhammar och en prästgård på landet. Älskar omväxlingen!

Idag är det måndag och jag vet att denna lista kommer fyllas på betydligt under veckan. Det är ganska vanligt att kunder ringer och vill titta på ett hus idag eller få sin lägenhet värderad senast imorgon. Det är sånt vi får lösa på bästa sätt och ibland trolla med knäna.

2 kommentarer:

  1. Hej! Funderar vad man måste kunna visa upp för banken för att få ett lönelöfte till en bostadsrätt? Är det arbetsgivarintyg eller liknande handlingar?

    SvaraRadera
  2. Hej! Banken tar en kreditupplysning (UC) när man söker lån och där framgår inkomst, lån som man redan har, ev betalningsanmärkningar m.m. Dvs de uppgifterna som är intressanta för banken.

    Har du nyligen blivit anställd och därför har en låg årsinkomst registrerad kan du ta med dig ett arbetsgivarintyg som intygar din nya inkomst. Jag jobbar ju inte på banken och det är möjligt att jag missat något, men hoppas mitt svar kan hjälpa dig något iaf!
    Lycka till! Mvh Isabella

    SvaraRadera