torsdag 15 april 2010

Uppföljning

En tid efter en bostadsöverlåtelse slår jag en signal för att kolla så att allting har gått bra. Köparnas reaktioner är oftast stor glädje! De har ju äntligen fått flytta in och det är så roligt att höra om. En vanlig reaktion är också: "Det är så jobbigt att flytta så nu bor jag här hela livet".

Säljarna däremot svarar med en lätt skräckslagen röst när jag ringer. Jag försöker att i samma andetag som jag presenterar mig säga att jag inte vill något speciellt, och då brukar jag ibland få höra ett glädjejubel. De tror att jag kommer med ett skräckbesked, att något gått sönder eller krånglar.

Det är bland det roligaste med detta jobb, att få följa hur det går för de nya ägarna och framför allt återkoppla detta till de föregående.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar