tisdag 16 september 2014

Om att köra fast


Ibland kör man fast. Ordentligt. Både bildligt och bokstavligt talat.

Som i våras när jag sent en kväll när det börjat skymma "bara" skulle svänga förbi ett hus för en liten snabbtitt och körde fast i den blöta gårdsplanen/gräsmattan. Jag gjorde några tappra försök att ta mig loss med plankor och brädor jag hittade på plats men  det var lönlöst.

Det var bara att kapitulera och ringa till kollegan som var på gymmet och be om assistans. Han i sin tur kände en bonde i trakten som kom med traktorn och drog loss mig och min lilla mäklarbil. Rejält lerig, både jag och bilen, några hundralappar fattigare och med ett rejält sönderkörd gräsmatta rullade jag hemåt i vårskymningen.

Dessutom fick jag ta ett pinsamt samtal till ägaren av fastigheten. Det var ju meningen att jag skulle värdera huset inte köra sönder gräsmattan. Tur i oturen hade han själv kört fast på liknande sätt och tyckte mer att det var pinsamt att han inte upplyst om gårdsplanens/gräsmattans kondition.
 
I värderingens utlåtande står bland annat "rejält vattensjuk tomt som är i behov av dränering" ;-)

Ungefär lika fast som jag körde fast med bilen i leran har jag även kört fast med bloggandet i sommar. Inte på grund av att det inte hänt något, snarare tvärtom. Men nu ska vi se om det inte kan bli ändring på det så att ni kan hänga med i min mäklarvardag igen.

Hej hösten, nu köööör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar