torsdag 2 april 2015

Ryktena går...!


Igår blev jag, David och ett par av våra mäklare intervjuade av två stunder som studerar i Luleå.
Det är faktiskt riktigt kul. För anledningen att de valde just oss är att de ville skriva en uppsats om ett säljfokuserat kontor med bra resultat. Och just vårt kontor har rykten om att vara det kontoret som har vuxit mest på senare år med fokus på att sälja och framförallt ett kontor som har kul tillsammans.
Jag skulle välja fem egenskaper som jag tycker det är viktigt en försäljningschef ska ha och fick sedan frågor kring mina svar. 
Jag är långtifrån klar som chef/ledare men jag strävar dagligen efter att bli bättre och lär mig nya saker om mig själv och de anställda där vi försöker utvecklas till det bättre tillsammans! 
Jag är ju van att leverera mer än jag lovar, så stunderna fick 6 egenskaper istället ;)
Här är de i rangordning:
1. Lyhörd (lyssna och inte bara när de pratar till dig utan försöka alltid höra vad de anställda har för behov och hur de kan förbättras/trivas mer) 
2. Vara en ledare och inte en chef (en ledare utan anhängare är ingen ledare)
3. Visa hur man gör saker istället för att beordra någon att göra saker som de inte kan
4. Följsam 
5. Konsekvent 
6. Ha kul!! 

Det ska bli kul och se hur synkade jag och David är!?! :)

Önskar alla kollegor, vänner, familj, köpare och säljare en glad påsk! :)

1 kommentar:

  1. Du låter som en "sund" person som verkligen tänker på sina medarbetare, själv har jag en chef som leker Gud... ha ingen vidare bra kontakt med honom. /hotellreceptionisten

    SvaraRadera