tisdag 7 juli 2009

Ups and downs

Sista dagarna har präglats av att en säljare avled i helgen. Mina känslor vill lätt ta överhand, men de får inte göra det på ett sätt som drar ner de anhöriga ännu mer. Mitt i allt sorgligt måste de få känna en stabilitet i att jag ska sköta allt som rör försäljningen. Jag tror jag lyckats någorlunda, men kan man verkligen bete sig fel i dessa situationer?

Vissa dagar är tyngre än andra. Då blir man extra tacksam att komma hem till en hund som tjuter av glädje av att se en. Nu ska vi ut på kvällspromenad och samla energi.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag läser till fastighetsmäklare och har ca 1 år kvar på mina studier. Nu har det börjat dyka upp många frågor som jag gärna vill att ni diskuterar här på bloggen.

    Lön för en nyutbildad fastighetsmäklare?
    Kommer man kunna ta ut semester?
    Hur blir det senare vid en eventuell föräldraledighet?

    MVH/
    Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!

    Lönen för en nyutbildad mäklare skiljer sig inte från lönen för en "etablerad" mäklare, vi har samma villkor. Antar att du tänker på att vi arbetar provisionsbaserat, men det har ju först och främst att göra med vilken marknad man jobbar på.
    Vi kan ta ut semester, precis som i vilket yrke som helst. För sin egen skull försöker man dock styra det till lågsäsongen, som kan vara både sommar o vinter beroende på vart man jobbar.
    Ang föräldraledigheten så är det absolut inga problem.

    Lycka till med dina studier!

    SvaraRadera